«Hellas Sat 2: Πωλείτε όπως είναι επιπλωμένος»…

Ξεκάθαρο είναι πλέον το τοπίο ως αναφορά το επιτυχημένο project δορυφορικού παρόχου Hellas Sat 2, μια και δρομολογείται εντός του 2011, η πώληση του μαζί με την εμπορική χρήση συχνοτήτων της τροχιακής θέσης 39E. Μια εξέλιξη προδιαγεγραμμένη αφού και η Deutsche Telekom έχει εκχωρήσει στο παρελθόν τα αντίστοιχα δικαιώματα της για εκμετάλλευση σε άλλους παρόχους έναντι αντιτίμου, π.χ. μέρος της χωρητικότητας συχνοτήτων του δορυφόρου Eurobird 1 στις 28.5Ε… Όποιος ευρωπαϊκός `η διεθνής πάροχος προχωρήσει στην αγορά του δορυφόρου «Hellas Sat 2 - 39E», θα έχει σίγουρα εξασφαλισμένες τις εμπορικές συμφωνίες χωρητικότητας με τις συνδρομητικές πλατφόρμες Bulsatcom (Βουγαρια) και Dolce TV (θυγατρική του ΟΤΕ στη Ρουμανία)...

Ενώ αναμένεται να διεκδικήσει και την επερχόμενη ελληνική δορυφορική πλατφόρμα του ΟΤΕ...,


...είτε με υποχρεωτική δεσμευτική παραμονή της “Conn-X TV” στον Hellas Sat 2 - 39E (μέσω συμβολαίου), είτε με εξασφάλιση εναλλακτικής τροχιακής θέσης (από αυτές που διαθέτει ο πάροχος στη ζώνη Clarke), που θα κλειδώσει οριστικά και την εμπορική δραστηριότητα της “Conn-X TV” (μέσω δορυφόρου)… Σε αυτές τις περιπτώσεις μεγάλων δορυφορικών παρόχων, που διαθέτουν και εναλλακτική τροχιακή θέση (με διαθέσιμη ελεύθερη χωρητικότητα), ανήκουν οι πάροχοι Eutelsat (Eurobird 9A-9E/HotBird 13E), SES-Astra (Astra 23.5E/Astra 19.2E) και Intelsat (Intelsat/Thor 0.8W)…
Τέλος ο νέος δορυφορικός πάροχος που θα αναλάβει τη τροχιακή θέση 39Ε, θα πρέπει να προχωρήσει σε παραγγελία ανάθεσης κατασκευής και εκτόξευσης ενός νέου δορυφόρου, που θα αντικαταστήσει με την σειρά του το δορυφόρο Hellas Sat 2 (μέχρι το τέλος της 15χρονης διάρκειας ζωής)… Για την ιστορία να θυμίσουμε, ότι ο Hellas Sat 2 εκτοξεύτηκε τη 13η Μαΐου του 2003 (με πύραυλο της σειράς Atlas 5), ενώ ήταν ο τελευταίος δορυφόρος που κατασκευάστηκε από την Astrium, με τη σειρά πλατφόρμας Eurostar 2000+. Με πολύ καλά αποτελέσματα στη ζώνη Clarke, γι` αυτό και αποτέλεσε μια καλή διαφήμιση για την Astrium, αφού ακολούθησαν οι παραγγελίες κατασκευής νέας γενιάς ισχυρών δορυφόρων (με τη νέα πλατφόρμα Eurostar 3000). Ενώ το πρώτο διάστημα, τη διαχείριση του δορυφόρου είχε αναλάβει η SES-Astra (μαζί με την εκπαίδευση του προσωπικού της Hellas Sat), μέχρι να κατασκευαστούν οι αντίστοιχοι σταθμοί διαχείρισης σε Ελλάδα και Κύπρο...

Nicolas A. - Καλό Καλοκαίρι…